neděle 23. prosince 2012

123/365

Moje první Vánočka v životě.Recept mám polopatickej od jedné kamarádky.Je fakt super.No a na pletení jsem použila youtube,taky tip od kamarádky :D Vánočka byla obrovská a výýborná.

Recept (tak jak jsem ho dostala) : 
56 dkg hl.mouky,
14 dkg cukru krupice,
250 ml mléka,
3 dkg droždí,
1 vanilkový cukr,
1 vejce,
12 dkg hery,
1 kávová lžička soli.
Mouku a cukr krupici nasypat do mísy, přidat sůl a vejce. Heru rozehřát. Trochu mléka odlít do hrnku a ohřát, přidat vanilkový cukr a droždí. Nechat vzejít kvásek. Zbytek mléka smíchat s rozehřátou herou a s kváskem přidat do mísy. Vše promíchat a zpracovat v míse.Možno přidat rozinky nebo oříšky... Dobře se slepí, fakt krásně a lehce se těsto načechrá, až se odlupuje od stěn mísy, trochu se lepí na vařečku, ale dá se pěkně podebrat, aby se tam dostal vzduch a krásně se nafukovalo. Až se nelepí a pěkně se spojí do hladka (zkouším zapíchnout prst, když se těsto nelepí, ale spíš se dělá důlek, je hotovo ;o) Omlouvám se za detaily, ale mně to strašně pomohlo ;oD Nechat kynout. Já nechávám několik hodin, klidně celé dopol. Ale asi stačí, když zdvojnásobí objem. Pak umotat vánočku (taky mám tip na hezkou ze šesti ;o) a nechat ještě cca 20 min. pod utěrkou kynout. Pak pomašlovat rozkvedlaným vajíčkem, posypat mandlemi a do trouby, peču v horkovzdušné troubě na 170 st. asi 45 min. Zkouším špejlí. Pokud už je moc tmavá, ale stále uvnitř syrová, přikrývám alobalem.


A jak se plete.

Žádné komentáře:

Okomentovat